Winston 2 år

 
Inser att jag inte har gjort någon uppdatering om vår lilla 2-åring. Nu närmar han sig ju 2,5 år (i april) och det är stor skillnad på honom nu och för 5 månader sedan. Men här och nu så är han en helt fantastisk liten person. Han är så omtänksam och kärleksfull, men samtidigt väldigt bestämd och kan få riktiga små utbrott då han skriker och kastar saker omkring sig. Det finns nog inget han älskar mer än sina bilar och sina böcker. Han ligger raklång på golvet och kör, han kör på möblerna och vart man än sätter fötterna på golvet så trampar man på en bil! Och böcker är en stor favorit, vi läser flera gånger om dagen och han kan alla favoriter utantill. Det är böcker med lite mer text i som gäller nu förtiden - favoriterna är Halvan, Alfons, Barbapapa och Gittan. Älskar verkligen våra mysiga stunder när vi tar med oss en hel hög med böcker och sätter oss i soffan eller ligger i sängen ♥ Ett annat stort intresse är musik och att dansa. "Ihon (Winston) vill dansa" säger han och vill då att jag ska sätta på musik. Justin Bieber är fortfarande favoriten, men allt som är "dansvänligt" går hem. Han har helt otrolig taktkänsla och gör olika moves vartefter musiken ändras. Han sjunger gärna och kan många sånger nu, han sjunger helt själv Imse vimse spindel, Jag hamrar och spikar, Var är tummen, Blinka lilla stjärna och många fler. Förskolepersonalen har berättat att han alltid står i mitten på stora sångsamlingen (då alla avdelningar sjunger tillsammans) och dansar och sjunger :)
Han är så otroligt klok och förstår så mycket. Han pratar hela tiden och berättar, förklarar och resonerar. Han väger 13 kilo och har storlek 92/98 i kläder och 23 i skor. Han älskar att äta och provar gärna nya smaker. Favoriter just nu är fisk, ärtor, potatis, mozzarella, bönor, rostat bröd, havrefras och frukt. Han är så fin och kärleksfull mot Jolie och det är underbart att se! Han ber ofta om att få hålla i henne och då sätter jag henne i hans knä. Han luktar, klappar och pussar på henne. Han ger henne nappen när hon gråter,plockar upp leksaker till henne som hon har tappat och frågar alltid efter henne när han inte vet vart hon är. Älskade Winston, du är helt underbar på alla sätt och vis. Mitt hjärta är så fyllt av kärlek och jag är så oändligt tacksam att jag får vara din mamma, att just du kom till oss. Till månen och tillbaka och mer än alla stjärnor - så mycket älskar jag dig ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0