Ny sovpåse

Här har det varit världens sämsta uppdatering på grund av bygget här hemma. Men nu är det klart och vi är så glada och nöjda - bilder kommer! Lilleman fortsätter att sova så bra i sin egen säng och i söndags var vi iväg en sväng till IKEA för att köpa en ny sovpåse. VI har ju tidigare lindat honom för att han lättare ska komma till ro utan att ligga och flaxa/äta på händerna. Men nu när han har större yta att sova på så vill han bara sova på mage ( i vagnen fanns det inte utrymme att vända på sig) och då känns det ju himla läskigt att linda om honom. Sovpåse är verkligen en himla bra uppfinning, vi hade en till honom när han var nyfödd men den är ju såklart för liten nu. En blå med stjärnor och nalle på blev det, är så nöjd! Och nu behöver jag inte vara orolig när han sover, ingen filt som kan hamna i ansiktet. Vi tar även bort hans täcke och kudde som han tidigare har haft som underlag (har endast bäddad för att det ser fint ut) så att det bara är madrass med lakan på under.Man kan ju tro  att jag nu skulle kunna slappna av lite och kanske sova en hel natt utan att titta till honom? Men nej, det sitter väl i antar jag, någon typ av mammainstinkt som gör att jag automatiskt vaknar för att titta till honom. Men han är ju trots allt det mest värdefulla jag har, så vad gör det ♥

Kommentarer
Postat av: Nina Bergquist

spännande å se =)

2014-05-15 @ 20:44:05
URL: http://deliciously.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0