Feber

 
Igår på kvällen var Winston lite extra gnällig och då reagerar man direkt eftersom han aldrig brukar vara det. Kände att han var varm med trodde att det berodde på temperaturen här inne - på eftermiddagarna när solen skiner så blir vet som en bastu! Tempade för att utesluta feber - och tempen visar 38,9! Alvedon blev det för lilleman och sedan somnade han faktiskt som vanligt i sin säng runt halv åtta. Jag kom i säng närmare elva, och vid halv två vaknade han och var så ledsen. Då hade febern gått upp 39,3 och vi gav alvedon igen. Dock var det så jäkla svårt att få i honom, så det mesta hamnade nog utanför. Fredrik la sig på soffan och jag och lilleman låg i sängen. Han somnade i min famn och jag som låg sjukt obekvämt fick helt enkelt bara stå ut. Han sov i kanske 20 minuter och sedan var han klarvaken. Han låg och rullade i sängen och pratade och pillade med sin nalle. Någon gång efter tre provade jag att lägga ner honom i hans säng och då somnade han på en gång. Kvart över sex gick vi upp imorse och där i mellan så han han vaknat 4 gånger för att få nappen. Behöver jag säga att jag är astrött!? Han har ätit lite nu på morgonen och även fått i sig alvedon. Vi låg på sängen och sjöng en stund tills jag kände att han inte var varm längre. La ner honom och han somnade på två sekunder. Fort som bara den hoppade jag in i duschen, klädde på mig och gjorde frukost. Ska förbereda hans mat och sedan ska jag se om jag hinner sova några minuter innan han vaknar igen. Usch det är så jobbigt när han har feber (andra gången), öven fast det (förmodligen) bara är på grund av tänderna så har jag en konstant oroskänsla i kroppen. Så läskigt att känna hur varm han är. Mitt lilla hjärta ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0