Vaccin

Idag har vi varit på BVC och vaccinerat lilleman. Fy vad jobbigt! Sprutor är ju inte något jag själv tycker är kul och att min lilla bebis då ska få en spruta i varje lår - nej, inte kul alls. Men det gick bra, han blev ledsen och grät på ett sätt som jag aldrig hört honom gråta på förut, men sedan gick det ju över och han somnade innan vi en ens hade kommit utanför dörren. Jag trodde att jag skulle bli ledsen och gråta men jag lyckades hålla känslorna i styr. Vägning och mätning blev det såklart också och vår kille väger nu 6340 gram och är 61,7 cm lång. Vår hemläxa blev att ha lilleman mer på magen, dels för att han behöver träna nacken mer och dels för att huvudet inte ska bli platt.
Väl hemma så sov han i 2 och en halv timme. Vaknade och var lite extra gnällig men inget som är jättejobbigt. Vi var ute på promenad med Elton och även en sväng till affären och han sov hela tiden. Så än så länge är han bara lite gnällig och väldigt trött. Jag hoppas verkligen att han slipper feber. Just nu sover han sött i sin vagga, men jag misstänker att han inte sover för natten än. Men jag är beredd på att den här natten inte blir som vanligt så jag tänkte lägga mig tidigt så att jag orkar vara uppe inatt om det behövs. Tänk vad fort man vänjer sig vid något, han har sovit hela nätter i två veckor nu - så skulle han vakna mitt i natten skulle det kännas jättejobbigt trots att jag satt uppe här många gånger per natt och matade för inte så längesedan.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0