Mys med Winston och Elton

God morgon! Sitter och äter frukost och lilleman sitter och pratar i sin babysitter :) Han vaknade 8.30 imorse så jag känner mig ganska utvilad. Var dock uppe en sväng och matade honom kl 4 imorse...de senaste dagarna har han varit trött redan vid kl 20 på kvällen och har då somnat för natten, men har sedan vaknat en gång någonstans mellan 02-04 och vill ha mat. Äter och somnar om. Det kanske inte är så konstigt eftersom han är van att äta sista gången runt 22.30. Han kanske börjar få ett större behov av mer sömn och är trött tidigare på kvällen? Eller så är det tänderna som spökar, ibland har han ont och biter hysteriskt på vad som än kommer i hans väg och tjuter högt. Vi får väl se hur länge denna fas håller i sig, för så är det verkligen, allt ändras hela tiden. Något som har varit det samma ett bra tag nu är vår lilla morgonrutin. Lilleman vaknar och jag lyfter över honom till min säng. Där ligger vi och myser en stund innan jag går upp pch förbereder hans flaska. Sedan byter jag blöja på honom och klär på honom/tvättar av honom med tvättlapp. Äter gör han i soffan medan jag kollar lite på nyhetsmorgon. När han är färdig får han sitta i babysittern medan jag gör frukost till mig själv. Sedan tar jag en dusch och lilleman får ligga i babygymmet på golvet. Ner i vagnen och ut med Elton och sedan brukar han sova 1-2 timmar och då passar jag på att göra lite nytta hemma eller så kryper jag upp i soffan med min bok, beror lite på hur kaosigt det ser ut inne ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0