Mammaträff

Igår var jag och Winston på mammaträff igen och det var lika roligt :) Lilleman skötte sig superbra den här gången också. Men jag känner verkligen en skillnad i den här oron om att han ska gråta när vi är ute. Ibörjan var jag sååå nervös och ville knappt gå utanför dörren för" tänk om han blir ledsen". Nu känner jag ju honom så mycket bättre, kan läsa av hans humör och blir han ledsen så vet jag hur jag ska göra honom glad. Nu när han är äldre är det ju också lättare att distrahera honom med leksak eller genom att prata med honom.  Det som alla mammorna ville prata om är ju sömn, så nästa gång skulle vi prata om det tilsammans med vår BVC sköterska. Igår pratade vi om smakportioner. Lilleman får ju börja med det nästa vecka (hjälp, han blir 4 månader då!!!I) och det ska bli så roligt att se hur han reagerar :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0