Lilla Myran

I magen kallade vi honom för kotten men nu går han under smeknamnet myran ♥
 
Dagarna går så himla fort här hemma! Fredrik är hemma hela den här veckan också och det är jag så glad över. Imorgon blir vår lilla älskling två veckor - jag kan inte förstå att det redan är två veckor sedan jag låg där på operationsbordet och hörde hans skrik för första gången. Jag måste verkligen ta vara på tiden! Vi har inte fått in någon rutin på honom än utan han sover och äter som han vill. Vanligtvis vaknar han kl 02 och 06 och vill äta och ha ny blöja, han somnar om på en gång och sover sedan till ca 9.30. Så vi är inte direkt jättetrötta här hemma. Amningen strular fortfarande, men jag tänker fortsätta att försöka. Jag pumpar ut mjölk och han får det alla måltider förutom på natten och tidig morgon. OM amningen inte funkar så tänker jag pumpa ut mjölk så länge jag orkar och komplettera med ersättning.
Snittet känns bra, och sedan två dagar tillbaka äter jag inge smärtstillande alls och det funkar jättebra. Det är så skönt att jag kan vända mig från sida till sida i sängen helt utan problem. Försöker komma ut minst en gång om dagen på en liten promenad, antingen med vagnen eller hunden. Jag kan inte gå snabbt, men det är väldigt skönt att komma ut en liten sväng och få frisk luft samt röra på mig.
Imorgon kommer BVC på ett hembesök - ska bli intressant! :)
 

Kommentarer
Postat av: Nina Bergquist

man vill ju bara äta upp honom =)

2013-11-06 @ 13:45:36
URL: http://deliciously.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0