Äntligen fredag!

 
Helgen är så välkommen idag, i vanliga fall brukar jag inte bry mig så mycket (men det är såklart härligt att ha Fredrik hemma och kunna göra saker tillsammans), jag ogillar att haka upp mig på en dag i veckan, att den skulle vara bättre än alla andra, jag gillar min vardag! Men den här veckan har barnen sovit så himla dåligt, så jag ser fram emot sovmorgon och att vara två om att ta hand om barnen (och hunden!). Vet inte vad det är med dom. Winston brukar ju aldrig sova dåligt, men hela veckan har han vaknat minst en gång och varit jätteledsen. Och han vaknar alltid när man själv är på väg att gå och lägga sig eller redan sover.
Inatt vaknade han klockan två och var ledsen. Jag gick in till honom och han bad om välling. Hans napp var helt trasig (han biter på den) så jag fick ta en av Jolies och göra ett större hål i den med en kniv. Sedan ville han att jag skulle sitta hos honom. Jag satt där på det kalla golvet i bara t-shirt och frös och ville bara gå och lägga mig igen. Det gick tack och lov snabbt för honom att somna om. Kl. 04.30 vaknade Jolie och då fick Fredrik ta henne. Innan dess hade hon vaknat då och då och gnällt och velat ha nappen. I vanliga fall somnar hon mellan 19-20 och vaknar runt 03-04 för flaska. Men den här veckan har hon småvaknat hur många gånger som helst och gråtit riktigt ordenligt. Minns att Winston också hade en sådan period, när man blev väckt flera gånger och sprang fram och tillbaka till sängen. Hoppas att det går över snart.
Även om jag inte är så väldigt påverkad av det på dagarna så tycker jag att det är så jobbigt där och då, när man måste upp och lämna den härliga sängen. Kaffe och socker gör sitt dagen efter så man orkar ;) 
Nu blir det filmmys med min älskling (The Intern) och både godisskålen och chipsskålen åker fram. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0