Jolie 3 månader

Vårt lilla hjärta blev 3 månader i onsdags. Det.Går.För.Fort!!!! Hon är så mysig på alla sätt och vis, vår lilla Jolie. En riktigt lugn och nöjd bebis som har väldigt nära till skratt hela tiden. När man pratar med henne så fyrar hon av ett leende som gör så att hjärtat smälter. Hon skrattar högt när man busar med henne och har även börjat testa rösten. Hon vill inte alls sitta i babysittern eller ligga i famnen, utan sitter som en liten ostbåge och vill bara komma upp i helt sittande position. Oftast så sover hon ca 12 timmar med två matpauser (då hon bara äter och somnar om) mellan 20:30 till ca 08. Hon äter fortfarande bara min mjölk och vi har nu ökat till ca 140 ml per flaska. Vår BVC sköterska tyckte att det lät lite, men å andra sidan växer hon och går upp fint i vikt så hon sa att vi bara skulle fortsätta som vi gör. Hon var så imponerad över att jag fortfarande pumpar och jag är faktiskt väldigt stolt över mig själv att jag har orkat så länge. En hel månad till vore underbart. Men allt hänger på hur mycket hon äter, just nu räcker mjölken precis till ca 130 ml/flaska, 6- 7 gånger per dygn. Jag har 200 ml i frysen men det är min enda backup eftersom det inte längre finns någon möjlighet att frysa in, allt som kommer ut går åt! Pumpar fortfarande 4 gånger om dagen och får ut ca 220 ml per gång. På morgonen får jag ut mest och då är det ca 280 ml. I onsdags fick lilla damen sin första dos vaccin, en spruta i varje lår och det gjorde väldigt ont i mammahjärtat (och i de små låren också!) när tårarna kom. Tack och lov slapp vi febern och hon blev inte påverkad på något annat sätt heller. Hon är nu 59 sm lång och väger 5898 gram och följer sin kurva jättefint ♥

Kommentarer
Postat av: Eleonor Walston

Stora tjejen :)
Vad skont att hon slapp febern. Alex har aldrig fatt feber av nagon spruta men jag vet att det ar vanligt pa dom sma :(

2015-10-16 @ 16:50:57
URL: http://nashvillemama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0