Vecka 33 & Tillväxtultraljud

Titta så duktig jag har varit och lyckats få till en bild på magen :) Är nu i vecka 33 (32+2) och jag mår i stort sett likadant som förra veckan. Väldigt trött om dagarna eftersom lilleman är sjuk och sömnen därför inte är den bästa om nätterna. Försöker ta en powernap när han sover men det är ju så mycket annat man vill göra då (typ äta godis och titta på American Horror Story, haha). Idag var vi på ett tillväxtultraljud och precis som jag misstänkte så har kickan lagt sig med huvudet neråt. Det har ilat så galet mycket neråt...det är väl det enda som gör ont just nu. Annars känner jag mig bara osmidig och varm. Och halsbrännan är tillbaka, vad jag än äter så får jag halsbränna som sitter i hela dagen lång (och natten). Allt såg bra ut idag på ultraljudet, synd att vi inte fick några bilder eller att hon kunde kolla ifall det är en liten tjej som ligger därinne. Vi kom 15 minuter för sent eftersom vi inte hittade (var på Ultraljudsbarnmorskorna i Liljeholmen för första gågen) så allt gick väldigt fort, hon gjorde det hon skulle göra och det var att uppskatta hennes vikt samt kolla fostervattnet. Beräknad vikt blev 2123 g vilket är  +4,2% (Winston låg på  +14% på tillväxtultraljudet i vecka 34) och mängden fostervatten såg bra ut. Imorgon ska jag till barnmorskan, ska bli intressant att se hur det har gått med mitt järnvärde...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0