Fixar!

Helt plötsligt känns det som om vi har jättebråttom med att fixa allt inför Kickans ankomst om två veckor. Det känns ju alltid (tycker jag) som om man ska vara gravid för alltid och den tiden när bebisen väl ska komma är alltid jättelångt borta. Men nu är det som sagt två veckor kvar så det är dags att börja. Det första (och största) vi ska göra är att byta rum. Jag och Fredrik + bebis tar det lilla rummet som Leo har nu och Winston och Leo delar på det stora. Började rensa ut Leos rum igår och blev tack och lov helt fördig med det. Två stora flyttkartonger med saker och kläder rensade vi ut och kastade fyra påsar med skräp. Så skönt! Ska även göra det samma bland våra saker, bland annat rensa ut alla textilier så som gamla kuddfodral, gardiner och påslakan. Allt det ligger ju i vårt nuvarande sovrum där vi har fyra, stora garderober. Förhoppningsvis blir det lite extra plats för dold förvaring av leksaker. Till Leo har vi köpt en loftsäng och under tänkte vi ställa hans skrivbord och någon typ av förvaring. Jag tror jag vill ha Malmbyråer till dom båda två. Jag gillar dold förvaring plus att Leo behöver utrymme för saker som Winston inte kan nå. Och på lådorna kan man antingen sätta barnlås eller förvara småsaker högst upp. Winston får nog ha sin byrå till klädförvaring (han ska även få öppna konsollhyllor för leksaksförvaring) och Leo för ta över hans nuvarande garderob. Det blir lite jobb med att flytta runt allt och hitta de smartaste förvaringslösningarna, men jag tycker att det är roligt :) När rummen väl är bytta så ska jag bädda i ordning vaggan och tvätta och vika små babykläder ♥ Sen vill jag ju även storstäda hemmet - damsuga, skura, tvätta alla mattor och soffan. Vill även laga en massa mat till oss och små portioner till Winston så att det finns färdigt i frysen. Lite bakverk och kakor vore också skönt att ha hemma när det kommer gäster. Man är ju inte direkt rörlig efter ett kejsarsnitt så jag vill känna att vi bara kan komma hem och koppla av utan att det är en massa att göra hemma. Jag måste även hinna klippa håret innan (gjorde det sist i februari 2014...) och köpa lite sköna kläder till sommaren som funkar ifall jag ska amma. Det gick ju aldrig med Winston så jag har inte ett enda plagg som är amningsvänligt...Babynest och bilbarnstol måste vi också köpa!
Och så vill jag få till lite fina bilder på mig, Fredrik och magen...ja ni hör, det är lite att göra :)

Kommentarer
Postat av: Eleonor Walston

Ah Char du har massvis att gora :) Sa himla nara nu. Har du tid med en skype dejt innan baby kommer?
Ps. RUL pa torsdag :)

Puss

2015-06-29 @ 17:15:31
URL: http://nashvillemama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0