Jolie 1 vecka

Idag blir vår lilla skatt en hel vecka. Oj vad fort tiden gick, det var ju nyss kvällen innan snittet...Det har varit en jättebra vecka med helt ok sömn. Jolie har "somnat för kvällen" runt 23 och sedan sovit till ca 04 då hon äter och sedan somnar om till ca 7.30. Winston har också sovit bra och vaknat strax innan kl 8. Så första veckan har varit en skön mjukstart, man vet ju att detta inte vara för evigt ;) Just nu när jag inte är helt rörlig så sover Fredrik med Jolie i soffan (hon ligger i sitt babynest) och jag sover själv i vår säng. Planen är att hon ska sova i sin vagga så fort jag kan röra mig som vanligt (just nu kan jag bara sova på rygg och med lite jobb kommer jag över på vänster sida och kan ligga skönt). Idag hade vi vår bvc- sköterska här på hembesök. Hon är så himla bra, så skönt att vi får samma som till Winston. Jolie har gått upp 100 g och har 90 g kvar till sin födelsevikt. Jag ammar inte denna gång heller utan pumpar mjölk som hon får på flaska. Till Winston pumpade jag i 2 1/2 månad, tror inte att det blir lika länge nu (dock varvade jag då med ersättning) men minst 6 veckor då Fredrik är hemma med oss. Idag är det alltså även en vecka sedan snittet och det känns väldigt bra. Idag slutade jag helt med smärtstillande och det har funkat super, känner knappt någon skillnad utan tabletterna. 
 
Det är en fantastisk känsla att inse att jag har två barn, det är lite svårt att ta in ibland. Jag är så otroligt tacksam över att jag får uppleva det här, att jag får vara mamma till två fina skatter. Det blir många tårar om dagarna här hemma vill jag lova ;) Jag och Fredrik kan bara titta på varandra när vi sitter här i soffan med varsitt barn i knät och så blir vi båda helt tårögda ♥

Kommentarer
Postat av: Eleonor Walston

Ahh Char jag blir helt tarogd av att lasa!!

2015-07-21 @ 21:33:46
URL: http://nashvillemama.blogg.se/
Postat av: Maria

Visst är de underbart. Jag har svårt också svårt att fatta att man har två barn. Kan bli tårögd då man ligger och tittar på dom. Ta hand om er. KRAM
Maria

2015-07-24 @ 00:47:19
Postat av: Nina Bergquist

Dem hade av ett på mig. Så det gjorde faktiskt ondare än i snittet. Jag mådde riktigt bra efter snittet i sig. Med tanke på vad som hände under förlossningen med Theo. Men det där revbenet. Fy fasen alltså. Det är inte skönt kan jag lova... :(

2015-07-24 @ 22:22:33
URL: http://deliciously.se/
Postat av: Nina Bergquist

Skönt att du mår bra efter snittet annars. Det är som det ska vara helt enkelt. Mysigt att ha hela familjen ihop sådär.. så gosigt!

2015-07-24 @ 22:23:43
URL: http://deliciously.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0