Rumsbyte

Till våren/sommaren kommer vi eventuellt att göra ett rumsbyte igen. Jag och Fredrik tar det lilla rummet som Leo har nu och så får han och Winston dela på det stora, precis som det var tänkt från början. I och med att vi bara har Leo här varannan vecka så känns det lite onödigt att ha ett helt rum som står tomt. Delar dom rum så får alla ut mer av det utymmet som finns. Iallafall så har jag såklart tusen idéer om hur jag vill göra på Wintsons sida av rummet. Det är ett ganska stort rum, men det finns bara två vägga som går att möbler då det är garderober på ena sidan och balkong och fönster på andra. Några saker jag gärna vill få in på Winstons sida är:
Lister med böcker. Tycker att det är så fint att se böckerna och tror att det välkomnar mer till läslusten. Dock kommer inte alla hans böcker få plats då han redan har ett rejält bibliotek på över 100 böcker...så resten får stå i en bokhylla eller i en låda under listerna och så kan man byta ut böckerna efter ålder eller vad han tycker om just nu. 
 
Plats för hans Briospis och kanske hänga upp lite redskap och kastruller samt någon liten hylla med mat och tillbehör. 
En myshörna och gärna då ett tält. Förmodligen kommer Fredrik att göra ett själv :)
Öppna hyllplan som ändå är såpass djupa att det går ha korgar och förvaringslådor. Vill absolut inte att alla leksaker ska synas. Men med öppna hyllplan känns det som om vi får ut mest av ytan än att ställa dit någon möbel som ändå bara har öppna hyllor. Eventullt funderar jag här på om spisen ska stå under så att det bli ett kortare hyllpan bredvid spisen och sedan sätter man nästa en bit ovanför. 
Utöver allt detta vill jag även ha ett bord och två stolar som kan stå mitt på golvet. En stor mysig matta vill jag också få tag i. På Leos sida blir det loftsäng och under vill jag få in en fåtölj och ett skrivbord. Vore jättebra om man kunde hitta en fåtölj eller en liten soffa som går att bädda ut för en extra sängplats. Vid sidan av blir det nog en Billybokhylla med glasdörrar som slukar en hel del prylar men som är stängd så att inte lilleman kommer åt.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0