Jag är gravid!

Hon fick inte till någon bra bild igår, men jag ville så gärna ta med en hem ändå, det är ju trots allt vår lilla plutt på bilden. Konturen av huvudet men ingen profil, utan han/hon "tittar rätt in i kameran" ;)
 
Igår var vi på sös för att göra ett rutinultraljud. Det visade sig att jag inte alls var i vecka 19 som vi trodde, utan i vecka 17 (16 + 3). Alltså var det alldeles för tidigt för att kunna göra en ordentlig undersökning av alla organ. Men, vi fick ju se det lilla hjärtat slå för första gången ♥ Åh vilken lättnad det var! Såg hela profilen, små händer och benen som sparkade som bara den :) Helt otrolig känsla. Men Winston fick jag ju se honom i v. 9. Inte för att man såg så mycket men jag såg ett litet hjärta som slog och det kändes mycket mer "säkert" inför rutinultraljudet, då visste jag att det var en liten därinne i magen. Den här gången blev jag faktiskt nekad till att göra ett tidigt ultraljud för att stilla min oro. Utan medicinsk indikation så tyckte barnmorskan att det inte fanns någon anledning att göra det. Jag fick helt enkelt ha "is i magen och vänta till RUL". Det har varit riktigt jobbigt att gå och oroa sig och inte kunnat vara glad, se framåt eller våga tänka att vi ska få en till skatt. Men nu har vi sett den lilla :) Självklart återstår ett RUL för att se att allt är som det ska med bebisen, så visst finns det fortfarande mycket oro. Den 4 mars ska vi dit igen. 

Kommentarer
Postat av: Nina Bergquist

så himlans mysigt med en liten bebis till =)

2015-02-10 @ 20:24:20
URL: http://deliciously.se/
Postat av: Angus

ph va underbart!! :) finns inget mer magiskt

2015-02-10 @ 21:24:32
URL: http://angusfoto.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0