Glasburkar

Jag har en liten idé om att dekorera med glasburkar. Blir ju tyvärr inga fina Mason Jars, utan lite udda som vi har här hemma efter pesto, smörgåsgurka och rödbetor :) Tänkte att de små burkarna skulle ha lite vit sand i botten och ett värmeljus, och de stora med blommor. Måste bara se hur många vi har, det får inte se för pluttigt ut, utan jag behöver ju ett par stycken...När det gäller blommor vill jag gärna har vita. Vill inte lägga en massa pengar på blommorna utan hade tänkt att köpa tulpaner och rosor - kan man blanda dem? En tredje sort vore ju kul, men jag har ingen aning om vilken - hortensia eller lilja kanske (dock luktar ju liljor så himla starkt...) Ska kolla utbudet i blomsteraffären imorgon när jag ska iväg och fixa det sista inför dopet (listan är lååååång)

Kommentarer
Postat av: Nina Bergquist

ja tog faktiskt barnmatsburkar. å sen satte jag ett band högst upp. runt själva "locket"..

sen åk in till hötorget. köpte en massa blommor till en billig peng. helt klart värt det. Om du orkar ta dig dit med lillskrutten såklart.

2014-03-03 @ 22:23:58
URL: http://deliciously.se/
Postat av: Nina Bergquist

(köpa upp dig på barnmat. lägga i alla i frysen i olika förvaringslådor, å så kan du använda burkarna. å ta fram maten sen då det behövs. haha. kan funka) =)

2014-03-03 @ 22:24:48
URL: http://deliciously.se/
Postat av: Nina Bergquist

Jag förstår det. Jag hade sjukt mkt att göra med. Hoppas att du hinner med allt. Hade hjälpt till om jag kunnat.

Kan man inte lyckas fynda något i farsta då? dem brukar ju vara lite billigare iaf. inte som vid hötorget. men iaf lite..

2014-03-04 @ 08:43:24
URL: http://deliciously.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0