Vecka 34 & Tillväxtultraljud

 
Igår gick jag och magen in i vecka 34! Vi var dessutom iväg till SÖS och gjorde ett tillväxtultraljud. Det är alltid lika mysigt att få tjuvkika lite på lillen där inne i magen :) Läkaren mätte huvudet, buken och lårbenet och fick en beräknad vikt på 2419 g, vilket räknas som "normalt" på kurvan men lite på plussidan som hon sa, alltså  + 14% (med normalt räknas allt mellan - 21% till + 21%). Hon kollade även mängden fostervatten och flödet i navelsträngen och allt så superbra ut! Så skönt att höra. Vi fick se hans söta lilla profil och även se några små sparkar (som jag kände medan jag låg där). Åh vad jag längtar efter dig mitt hjärta ♥
 
Hur mår jag nu då? Bra, faktiskt! Har inte haft ont i ljumsken på fyra dagar och det är väldigt skönt. Dock är jag förkyld just nu, med rinnig näsa, svid i halsen och ögonen samt helt utslagen hörsel på båda öronen. Så idag har jag tagit en sjukdag och det är så skönt att bara ligga på soffan och läsa bok och slappa. Börjar känna mig redo för att sluta jobba, men tänkte väl fortsätta ca tre veckor till. Halsbrännan har försvunnit så nu är aptiten tillbaka. Trött är jag typ hela tiden, powernapar varje eftermiddag och somnar runt halv elva varje kväll. Fredrik har berättat att han brukar känna på magen mitt i natten när jag sover och lillkotten lever om som bara den i magen :) Jag sover så gott och vaknar inte, haha! Drömmer ofta mardrömmar om förlossningen. Är himla nervös inför måndag då jag får reda på om jag får ett planerat snitt eller inte...hoppas, hoppas, hoppas!!!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0