Winstons vagga

Här är Winstons lilla sovplats! Bredvid vår säng står den lilla vaggan som jag hittade på Myrorna i våras för 50 kr. Den var då smutsgul och hade målade rosor på varje kortsida. Melanie hjälpe mig att måla den eftersom jag var gravid och inte fick. I botten ligger en madrass och över det har jag lagt en vit fleecepläd som ska funka lite som ett spjälskydd. Överkastet med stjärnor har Fredrik vikt och rullat in vid kanterna så att det blir lite mysigare och mindre i vaggan för lilleman. På sig när han sover har han sin lila filt med stjärnor :) Den är perfekt att stoppa in mellan överkastet och kanten på vaggan så att han inte kan sparka av sig filten. Han gillar att sova i vaggan men ibland har vi honom i sängen mellan oss, det känns ibland enklare på natten när man bara vill somna om igen efter att ha matat honom. Han kommer snabbare till ro i sängen, lägger man honom i vaggan så får man helt enkelt vagga honom lite innan han somnar om. På dagen sover han i vagnen efter vår promenad och på eftermiddagen brukar jag lägga honom på vår säng, skönt att ha honom där ifall jag vill ta en liten powernap så kan jag ligga och mysa med honom :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0