Vecka 32

Idag går jag och magen in i vecka 32
Så konsigt att magen ser mindre ut i vecka 32 än vad den gjorde i vecka 30 och 31. Kanske har något att göra med hur han ligger där inne? Barnmorskan konstaterade sist jag var där att han ligger med huvudet neråt. Och det känns verkligen ibland vill jag lova, det trycker och ilar neråt och jag får kramp i vänster ljumske. Det gör så jäkla ont när jag får kramp i ljumsken, värst är det när det kommer på promenaderna med Elton, får ta djupa andetag och stanna upp tills det går över. Vände mig i sängen här om dagen och fick så ont att jag började gråta och det höll i sig så himla länge. Hoppas att jag inte får så på jobbet...Har börjat sova lite sämre, det är ett projekt att vända sig i sängen, sliter upp lakanet och hela sängen gungar, haha, skulle behöva hela sängen för mig själv. Går upp och kissar ca 7 gånger per natt. Lilla kotten lever om i magen och buffar och sparkar och det är sååå mysigt. Spelar jag musik för honom så sparkar han :) Jag tror att det är sammandragningar som jag har börjat få. Hela magen blir plötsligt helt spänd och hård som sten. Det enda som är riktigt jobbigt egentligen är halsbrännan från helvetet! Varje dag, efter varje måltid, spelar ingen roll vad jag äter. Igår åt jag sist vid kl 14 och hade halsbränna ända fram till kl 23 när jag skulle lägga mig, så svårt att äta när det känns som om maten är på väg upp hela tiden. Och det är inte som halsbrännan i början av graviditeten, utan nu är det riktigt illa! Har även börjat må illa igen óch har varit tvungen att kräkas två gånger...En annan sak som är ganska jobbig är hur sjukt överkänslig jag är, gråter säkert flera gånger om dagen för absolut ingenting.
 
Nu börjar jag inse att det inte alls är lång tid kvar - bara 8 veckor (beror ju självklart på om jag får snitt eller inte). Det mesta är färdigt här hemma inför kottens ankomst, bara skötbordet som ska upp från källaren och målas. Även vaggan behöver få sig ett extra lager med färg. En stor gej som är kvar är ju försäkringskassan och föräldrarpenning, herregud vad jobbigt det känns. Jag fattar verkligen inte mycket av deras info, skulle vara så skönt om man kunde boka in ett möte med dom så att någon kan förklara allt för oss.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Alltså alla papper etc förstår man inget av. Tänk dig ännu till på norska för mig. Haha, trodde jag var trög men tom Tore hade svårt att förstå haha! Men det brukar lösa sig. Dock fick vi så varierande information att vi bara veckor före födseln fick veta att Tore inte var beviljad pappaledighet.. Pust!! Men vi har överlevt för det! :-)

2013-08-28 @ 13:39:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0