Vecka 31

Igår gick jag och magen in i vecka 31!
Jag var på besök hos barnmorskan i tisdags och allt såg bra ut. Fick höra världens finaste hjärtljud som slog med ca 143 slag/minut. Mitt SF mått är nu 29 och jag har hittills gått upp 5 kg. Jag och Fredrik blev inskrivna på några kurser, bland annat om amning samt förlossningsförberedelser. Ska bli intresant :) Jag började jobba i tisdags igen efter en semester på 13 veckor. Var helt slut efter första dagen! Bara att åka tunnelbana och släpa på datorn hela vägen till kontoret var jobbig. Vaggade fram och kände hur folk gick om mig på gångvägen, haha, men jag kan liksom inte gå fort längre. Får så lätt kramp i ljumsken, eller att det liksom drar.
 
Idag har jag varit på SÖS på förlossningsplanering. Fick ju en remiss av barnmorskan då jag nämde att jag helst vill göra ett planerat snitt. Jag var verkligen beredd på det värsta, att jag skulle få träffa någon som inte alls ville lyssna eller som skulle försöka övertala mig att föda vanligt. Men hon var verkligen sååå gullig. Vi pratade en massa om min panikångest och hur jag känner inför förlossningen. Hon bokade väldigt snabbt in mig för en tid hos läkaren som ska bedömma rent medicinskt om jag är en kandidat för kejsarsnitt. Ser allt bra ut då så såg hon ingen anledning till varför jag inte ska få ett snitt. Vilken lättnad! Så skönt att prata med någon som förstår mig och som inte försöker motarbeta mig eller förminska vad jag känner.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Verkligen glad att mötet gick bra!!! Glad för din skull och man ska faktiskt bli lyssnad på under tiden som gravid, det är det minsta man kan kräva!

Stor kram till dig!

PS. Ja jag skickade sis på uppdrag ang. vasen. Den är så himla fin. Får den först i september men den är värd att vänta på!!! :-)

2013-08-22 @ 21:26:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0