Lunch


Svängde nyss ihop en lunch som blev väldigt god! Tänkte dela med mig till alla vegetarianer där ute som kanske behöver lite nya idéer! Till en portion behöver du:

3/4 dl okokt ris
1 liten morot
1 dl kikärtor
1 liten vitlöksklyfta
persilja
Olja
1 dl gröna ärtor
Fetaost

Börja med att koka riset, självklart funkar det med mer ris, men jag gjorde denna rätt just för att minska lite på riset och istället tillsätta lite andra ingredienser som fortfarande gör det matigt. Jag rev moroten och stekte den tillsammans med en skvätt olja och en pressad vitlöksklyfta. Tillsätt 1 dl kikärtor på burk och få gärna med lite av spadet. Stek på svag värme och tillsätt sedan riset när det nästan är klart. Behövs det vatten så tillsätt en skvätt. Krydda med persilja, salt och peppar. Avsluta med 1 dl frysta, gröna ärtor. Servera med något gott tillbehör (jag hade basilikapuckar) och smula en bit fetaost (ca 25 g) över det hela. Färdigt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0