Whoopies


Igår bakade jag och Leo. Jag var så sugen på att baka något nytt, så det fick bli Whoopies. Väldigt lätt att baka och själva kakorna blev supergoda. Jag tyckte inte om frostingen så mycket, som bestod av 200 g smält, vit choklad och 200 g färskost (använde mig av Leila Lindholms recept från boken Hello Cupcake). Till nästa gång ska jag göra på mitt eget sätt så att det blir godare. Tänkte göra en kräm med choklad och smak av kaffe, och sedan rulla kanten i krossade nötter. Ett tips är ju även att absolut klicka ut smeten på plåten med en sprits. Jag hittade inte min spritspåse och inte en enda fryspåse hade vi hemma ! Formen på kakorna hade blivit betydligt finare. Ska baka dem igen till helgen så vi ska ha lite kalas här hemma för att fira mig (jag fyller 26 år på söndag, herregud!!!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0