Loppis!




Idag har jag och Fredrik varit på loppis tillsammans med Robert och Sanna. Det var en stor sporthall där privatpersoner hyr bord och säljer grejer. Mycket skräp men mycket fint också. Jag kom hem med dessa prylar: Ett skrin i glas som jag ska ha smycken i (30 kr). Fyra servettringar som jag bara inte kunde motstå tack vare den ovanliga formen (alla 4 för 10 kr). Till min stora lycka hittade jag ju även tre små rådjursfigurer. Jag har sedan tidigare tre stycken jag som jag köpt på loppis och fyndat på tradera. Och jag är verkligen inte ensam om att samla på dem, på Tradera blir de svindyra eftersom det är så många som budar. Hon som sålde rådjuren hade själv samlat i flera år och hade lite smått börja sälja av ett par stycken. Så jag fick alla tre för 100 kr.
Tanken är att köpa ett fat med glaskupa och ha hela samlingen där så att den kan stå framme.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0