Lunch


Idag jobbar jag hemma, känns väldigt skönt att slippa gå utanför dörren när regnet bara öser ner utanför fönstret. Har precis ätit en väldigt god lunch och läst några sidor ur "Sarah's Key" som jag läser just nu, väääldigt bra bok faktiskt! Om ni blir sugna på att göra min lunch som är riktig "snabbmat" så kommer receptet här!

För 2 portioner:

2 dl fullkornspasta
1/2 gul lök
1/2 stor morot
1/2 burk krossade tomater
1 msk tomatpuré
 3 msk ajvar relish
Basilika
1/2 dl vatten
10 vegetariska köttbullar
Svartpeppar
Ruccola

Koka pastan. Hacka lök och morot och stek tillsammans med köttbullarna i lite olja. Häll på resten av ingredienserna (förutom ruccolan) och låt puttra tills köttbullarna är färdiga. Servera med pasta och ruccola. Mums! :) Jag gör alltid minst två portioner när jag lagar mat, perfekt att ha till lunchlåda eller värma och äta någon annan dag.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Ser helt fantastiskt gott ut!

2011-10-06 @ 14:42:43
URL: http://passionforpoison.blogg.se/
Postat av: Minna

Snyggt! :)

2011-10-07 @ 18:24:26
URL: http://kminna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0