Lista

Snodde denna lista från Linnea



Vilken svordom använder du mest?
Faaaaaaan! Fast enligt Fredrik kläcker jag ur mig helt otroliga svordommar, han säger att han ofta blir chockad över att så fula ord kan komma ur en sådan söt mun, haha :)

Vilken tid är din väckarklocka inställd på? När jag jobbar så är den ställd på halv sju, men nu när det är semester så ringer ingen klocka. Dock brukar jag nästan aldrig kunna sova längre än till åtta eller nio. Jag får liksom lite lätt panik av att vakna sent, känns som om hela dagen försvinner så mycket fortare.

Var köper du dina matvaror ifrån?
Vi storhandlar på Willys, men för mindre inköp blir det ICA. När jag vill vara dumsnål åker vi till ÖoB, haha :)

Du får ledigt idag. Umgås du helst med en hel barnfamilj eller med en vän?
Jag umgås nog helst med mig själv, men en vän går nog före en barnfamilj iallafall.

Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa
? En lägenhet

Har någon någonsin kallat dig lat?
Jag var en extremt lat tonåring och det fick jag minsann höra! :)

Tar du någonsin medicin för att hjälpa dig somna snabbare? Nope...men lite vin hjälper ibland ;)

Vilken CD ligger i din CD-spelare just nu? Jag har packat ner alla mina CD- skivor och de bor numera på vinden. Spotify is the shit! (fast inte nu längre iofs när de ha börjat snåla på timmar och hur många gånger man får lyssna på varje låt)

Vilken är världens bästa artist/band just nu? Elvis är ju liksom alltid bäst, men just nu är jag helt nykär i Lady Gaga, hon sjunger ju som en gud!

Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan och i så fall VAD?
Mina öron har inte hört en enda hemlighet på ganska länge...

När var senast någon stötte på dig? I London, inne på Hamleys Toy Shop.

Vad åt du till middag senast? Pasta med tonfisk, spenat, vitlök, paprika och grädde. Mums! :)

Använder du huvtröjor? Äger inte en enda!

Kan du vissla? Ja

Vem var den senaste som ringde dig? Mamma

Tror du folk pratar bakom ryggen om dig? Jag tror inte...jag VET!

Vilket riktnummer befinner du dig i? 08

Hur stort är ditt närmaste köpcentrum? Vällingby Centrum som ligger ca 5 minuter från mig

Hur många syskon har du?
Tre yngre syskon, två systrar och en bror

Är du blyg inför det motsatta könet? Nej, pojkar skrämmer mig inte :)

Vilken film kan du alla replikerna till?
Dirty Dancing och Mean Girls

Äger du några band t-shirts?
Rolling Stones, Ramones och Mötley Crue (Iggy Pop och David Bowie räknas inte som band men jag har t- shirts med dom på också)

När flög du senast?
I onsdags då jag flög hem från London

Läser du för skojs skull? Jag är en riktig boknörd och läser hur mycket som helst! Minst 1 bok i månaden.

Diskar du din egen disk?
Jag diskar min disk OCH alla andras här hemma....

Gråter du ofta? Säkert en gång om dagen, är überkänslig. Jag och Fredrik såg filmen Hachiko här om dagen och jag kunde inte sluta gråta även när filmen var slut!

När grät du sist? Imorse när jag såg på nyheterna.

Försöker du alltid lära dig nya saker? Yes, kunskap är makt!

Tycker du att killen borde bjuda på första dejten? Borde och borde, nej det tycker jag väl egentligen inte, varför borde dom göra det?

Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet? Engelska och svenska har alltid varit mina favoritämnen.

Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner?
Vad svårt det blev att bara nämna ett personlighetsdrag. Men att kunna ha en öppen dialog är superviktigt!

Gillar du din boendesituation? Jag ska inte klaga, är så glad att jag har ett förstahandskontrakt. Men jag längar till vi flyttar till en större lägenhet.

Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera?
8, men måste jag gå upp innan klockan 6 fungerar jag inte alls.

Vilken är din favoritfrukt?
Apelsin

Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper? Nej, men däremot bryr jag mig om hur mycket tillsattser, konserveringsmedel och antal E ämnen det är i. Det är skrämmande hur mycker crap det finns i vissa produkter!

Hur gammal blir du nästa födelsedag?
26

Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller motsatta? Det är så olika i olika situationer, går nog inte att generalisera på det sättet.

Gillar du senap? Love it!

Vad säger du till dig själv när allt känns svårt?
Även detta kommer att gå över och på något sätt löser det sig.

Tycker du om att krama folk? Delar väl inte direkt ut kramar till vem som helst, men jag kramar gärna mamma, Fredrik eller en vän :)

Äger du en digitalkamera? Yes

Stör det dig om någon säger att dom ska ringa men inte gör det? Nä, den personen hade väl i så fall sin anledning.

Tycker du att du är attraktiv? Ibland

Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat? Jag tror inte att mina föräldrar hade några färdiga namn. Kanske Elvis om pappa hade fått bestämma, haha :)


Kommentarer
Postat av: Eleonor

Nice Charla!!!!!!! Visst fan later det gammalt med att fylla 26??? Satan i gatan vi ar inte tonaringar langre...

2011-07-23 @ 15:31:48
URL: http://eleonorsamerica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0