En liten jullista

Pepparkakor - Lussebullar
Ischoklad - Marsipan
Köttbullar - Prinskorv (vegetariska)
Lax - Sill
Revbensspjäll - Janssons frestelse
Glögg - Julmust
Ris a la malta - Risgrynsgröt
Ge -
Hemma - Borta
Utomlands - Sverige
Mysteriet på Greveholm - Dieselråttor och sjömansmöss
Chokladkalender - Paketkalender
Plastgran - Äkta
Arne Weise - Ernst


Hur och med vilka ska du fira jul i år?
I år är det jag och Fredrik som "julvärdar". Vi har bjudit in mamma & Co på lunch och vi kommer att servera lax med ugnsbakade rotsaker, sallad och tzatsiki. Det blir även en massa goda bakverk! :)

Vad önskar du dig i julklapp?
Jag har som vanligt önskat mig lite småsaker så som böcker, filmer, inredningsprylar och presentkort.

Vilken scen är bäst ur Kalles Jul klockan 15 på julafton?
Är inte så duktig på att kolla på Kalle, men jag gillar när de ska iväg med husvagnen.

Brukar dina julaftnar leva upp till dina förväntningar?
Jag har inte alls samma förväntningar som när jag var liten. Då var man ju helt pirrig, förväntansfull och nyfiken på julklapparna. Men som svar på frågan så får jag väl säga att, ja absolut, de lever upp till mina förväntningar.

Har du firat jul utomlands någongång?
Jag har firat några gånger i Helsingfors med pappa & Co

Vilket jullåt är den bästa?
"O Holy Night" med Carola och Paul Potts.

Vilken julfilm är den bästa?
Ensam hemma - Vilse i New York

Har du varit Lucia någongång?
Nope, jag var inte ett dug intresserad av att vara lucia när jag var liten utan ville hellre vara tärna.

Berätta om ett julminne som betyder mycket för dig:
Den julen jag firade med farmor och fick en Pippi Långstrump docka. Jag var så himla glad...men lyckan blev inte långvarig då hennes ena fläta tog eld och brann upp. Gissa om jag blev ledsen! Men sedan kändes det helt ok och jag hade den där Pippi dockan i flera år och det gjorde ingenting att hon bara hade en fläta. Jag har faktiskt en bild på mig och farmor dagen efter den julen, jag har Pippi dockan i famnen och man ser att flätan är borta. Nu när farmor har gått bort så känns det lite fint att minnas det ♥

Kommentarer
Postat av: Johanna

Gud vad kul lista! Hoppas att ni får en härlig jul med många fina klappar! Vi ska fira med T.s familj i år då vi istället tar hit min familj nästa år. Då vill jag inte resa iväg med en liten. Men det blir mysigt i år med även om jag inte är med familjen. Ser dock lite extra fram emot en svensk/finsk jul hemma nästa år. Norska julmaten t.ex. är inte helt i mitt tycke. ;-) Haha!

2011-12-23 @ 07:21:32
URL: http://passionforpoison.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0