Shopping i Helsingfors


Detta är vad jag kom hem med. Jag hade ju bara handbaggage så det blev inte så mycket shopping, men jag är sååå nöjd med det jag hittade. Anttila är min favoritaffär när det gäller inredningsprylar i Helsingfors så det mesta kommer därifrån.

Kalender i svart trä. Vet inte hur länge jag har velat ha en sån här. En vit har ju självklart stått högst upp på önskelistan men det fanns inte och jag tycker att den svarta var riktigt snygg. Denna kommer från Anttila och kostade bara 13 euro.

Ram med stjärna, hur skulle jag kunna motstå den! ;) Ett riktigt reafynd för 2 euro, hade velat ha två men det fick inte plats i väskan. Den ska sprayas vit och kommer bli såå fin här hemma. Även den från Anttila.

Kuddfodral från Anttila så klart ;) De är 40x40 cm och jag tänkte ha dem i soffan. Var egentligen på jakt efter ett par rosa i samma storlek men jag har inte hittat några på hela sommaren så nu får det bli dessa. Jag älskar ju siffror och bokstäver så det blir perfekt. Kostade 17 euro för båda. Nu behöver jag bara innekuddar också!

Servetter med underbara stjärnor. Fanns hur mycker som helst med detta mönster, ångrar nu att jag inte köpta tygkorgarna som fanns. Hittade dem på Prisma som är en helt underbar affär. Den är galet stor, asså typ som 5 stora Coop tillsammans. Man kan köpa precis allt där, mat, kläder, inredning, verktyg, TV, smink m.m. Det finns så mycket fint på inredningsavdelningen, hade jag bara haft en större väska hade jag shoppat som bara den där inne!


Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag handlade lite på Anttila och Stockmann igår. Men Borgå är underskattad när det gäller shopping. Här kan man fynda mycket fint!

2011-08-24 @ 06:33:19
URL: http://passionforpoison.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0