Dear John


Idag läste jag ut "Dear John" av Nicholas Sparks. När jag kom hem slängde jag mig i soffan och tittade på filmen också. Hade ju väntat med filmen för att jag ville läsa boken först. Blev inte så där jättetagen av boken som jag hade förväntat mig, när jag läste "The Notebook" så grät jag bakom mina Ray Bans på tunnelbanan...
Men don't get me wrong, den var bra, en himla fin liten kärlekshistoria, men...slutet asså, vill inte förstöra för någon som har tänkt att läsa/se filmen...men slutet gjorde mig så deppig, kändes så hopplöst när jag hade läst färdigt. På senaste har jag verkligen gått helt in i de böcker jag läser och denna var inget undantag...
Filmen började inte så bra tycker jag, som vanligt så känner man att de hoppar över halva boken och allt händer för snabbt. Men i mitten och sedan resten av filmen var jag såld, gud så bra den var, grät som bara den och jag gillade verkligen slutet i filmen hundra gånger bättre än boken =) Läs boken OCH se filmen är mitt tips, de kompletterar varandra väldigt bra...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0