Böcker


Alla som känner mig vet att jag ÄLSKAR böcker, läser ca 1 bok i veckan! De senaste veckorna har jag läst "The Falls" av Joyce Carol Oates och "Half Of A Yellow Sun" av Chimamanda Ngozi Adichie. Båda böckerna var helt fantastiska! The Falls hamnade lätt på topp tre av de bästa böckerna jag någonsin läst, jag hade verkligen separationsångest när den börjada lida mot sitt slut. Direkt när jag hade läst ut den klickade jag hem två nya böcker av Joyce Carol Oates, ska bli spännande att se hur hennes andra böcker är!
"Half Of A Yellow Sun" handlar om inbördeskriget i Nigeria och jag gick helt in i den här boken. Jag tog helt på mig allt som hände huvudpersonen och kunde känna mig ledsen och sen helt plötsligt komma på "men vänta nu, det är ju inte mig det har hänt, utan henne i boken..." haha =)
Just nu läser jag "Dear John" av Nicolas Sparks. Tänkte att jag skulle läsa boken innan jag såg filmen. Än så länge är jag inte helt fast, men det skulle förvåna mig om jag snart inte blir helt såld! Nicholas Sparks brukar ju skriva underbara böcker (jag älskar "The Notebook"). Ska visa sen lite nya böcker som jag har klickat hem.


Kommentarer
Postat av: Lillemor

Superfina tavlor! Vad duktig du är. Den där boken av oates har jag också läst. Tyckte också om den jättemycket så jag köpta Blonde av henne den var INTE bra och hur lång som helst. Så om du beställt annan vill jag verkligen höra vad du tyckte om den för nu vågar jag itne rikttigt köpa någon mer av henne. Hoppas du frisknar till snarast.

2010-05-19 @ 22:48:14
URL: http://nicolesnitchy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0