Shopping i Berlin


Gjorde inte alls av med mycket pengar i Berlin. Väldigt billig stad faktiskt. Totalt gjorde jag bara av med 165 euro och det inkluderar allt; mat, shopping, transport runt i stan (U-bahn, S-Bahn & taxi) och sevärdheter med inträde. Inte alls mycket pengar, så det känns skönt!
Det här är iallafall vad jag kom hem med;

Drömhatten hittade jag efter all höjdskräck uppe i Berliner Dom, så jag blev på väldigt bra humör =) Har velat ha en sådan hur länge som helst. Förra året köpta jag en liknande när vi var i Rom, men den glömde jag på hotellrummet. Var så ledsen över det och letade här hemma efter en liknande men hittade ingen som var så där perfekt, alla kändes bara billiga och fel. Men nu har jag hittat en och fått med mig den hem. Älskar den verkligen, sitter såå bra, ordentlig kvalité och så snygg =)

Starbucks var ju en stor favorit på resan så klart, älskar verkligen deras frappuccinos! När jag var i Paris köpte jag en stor kopp från Starbucks som nu Fredrik totalt har tagit över eftersom han tycker att våra höganäskoppar är för små. Så jag har sagt till honom att den dagen vi reser iväg till en stad som har Starbucks så är han skyldig mig en ny kopp. och så blev det, hihi, så nu har vi en varsinn =)
Köpte även deras praktiska lilla termosmugg som är perfekt det dagarna man inte hinner dricka sitt kaffe på morgonen- och det är väldigt ofta så för mig de dagarna man ska till skolan/jobbet.

Asiatiska affärer fanns det otroligt gott om, på varje hörn och ibland i rad på samma gata fanns det massor av affärer med asiatiska prylar och matvaror. Det var ju så otroligt varmt och jag gick runt och vifftade med kartor och broschyrer för att få lite svalka. Fredrik tyckte att jag skulle vara lite mer classy så han köpte denna snygga, helsvarta solfjäder till mig. Och fasiken vad jag älskar den! Den var verkligen räddaren i nöden på alla promenader och tunnelbaneresor i Berlin.

Sist men inte minst blev det en fin inredningsbok som jag fyndade för 3 euro! Vilket kap för en sån fin,  inbunden bok med massa inspiration. Boken fokuserar på olika stilar och färgelement och har så mycket vackra bilder. Och att den är på tyska är inget problem, jag har faktiskt pluggat tyska i fyra år och är rätt bra =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0