Dag 6 Berlin


På den sjätte dagen åkte vi åter igen till Brandenburger Tor för att se på minnesmonumentet över de som dog i förintelsen...

Det var riktigt mäktigt att se.

älsklingen var snygg den dagen som vanligt =)

Efter det gav vi oss in i den stora parken Tiergarten som har en yta på 210 hektar.

Parken var lugn och fin, och full med grönska och vatten.

Vackra rosa blommor

En fjäril, en geting och en hjort =)

Här sitter jag bland alla fina blommor och växter

När vi hade gått en bra bit i parken så kom vi till ett café som låg precis intill den lilla sjön Neuer See. Där stannade vi och drack en varsin halvliter öl- Gott! =)

Nere vid vattnet låg det små båtar som man fick låna gratis om man ville- så självklart tog vi en liten tur på sjön!

Fredrik fick ro...

...och jag satt bara och njöt över hur härligt det var! =)

Fast till slut blev jag också lite sugen på att ro, men det gick inte riktigt lika smidigt då som för Fredrik, haha =)

Vår sista dag i Berlin avslutade vi med en fika på Starbucks och jag drack min sista Caramel Frappuccino...
Dag sju hann vi inte med någonting mer. Vi tog en taxi till flygplatsen och helt plötsligt var vi hemma i Stockholm igen.
Vi har verkligen haft det super i Berlin, en stad jag verkligen rekomenderar, sååå mysigt!♥


Kommentarer
Postat av: Nina

å va mysigt å åka ut med båten sådär. jätte mysigt! :D förstår att ni har haft det bäst. verkligen mkt att se.. :D

2010-07-21 @ 20:48:50
URL: http://modesida.blogg.se/me
Postat av: Nina

Tack. Jag känner mig mkt mkt bättre. Ja kan ju stå på benen :P Inga svimmningar, ingen yrsel just nu iaf, inga skakningar idag =) du ser det är på topp :P



nej men slämt åt sido så är det ju mkt bättre nu. lite psykiskt kvar då. känner mig illa till mods inne på toa. får flashback. blodet kommer ju tillbaka. vill inte försvinna i huvudet alltså. å hur ja mådde då ja åkte in i ambulansen..



men annars så va ju blodtrycket ok och blodvärdet låg på 107 i måndags. så det är ju en viss skillnad från 67. å ja har käkat spenatsoppa hur mkt som helst. den är skit god! :P å sen broccolisoppa. käkar järntabletter å äter bra å vilar å dricker mkt vatten. jag kan inte göra så mkt mer..



borde iaf vara helt återställd om 1-2 månader..



stor kram och tack för omtanken igen!!!!

2010-07-21 @ 21:28:40
URL: http://modesida.blogg.se/me

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0