Cake Inspiration


Hur fint vore det inte att göra en sån här tårta på lördag? Ååå jag blev helt kär i det blåa med prickarna. Vore dock så himla fint om man kunde tillverka små vita stjärnor istället...
Har suttit och tänkt så jäkla mycket på oliak tårtor så nu har jag två nya recept i huvudet som jag så gärna skulle vilja prova att baka. Så kul att komma på nya recept. Dock vore det ju bäst att hinna provbaka innan lördag.
Det jag har tänkt mig är en chokladtårta med två bottnar och ett lager med vit chokladtryffel med smak av hallon. Den andra tårtan ska ha hallonbottnar i tre lager. Fyllningen blir ett lager vaniljkräm och ett lager hallonmousse. Frosting blir vit chokladtryffel. Vad tror ni om det?


Kommentarer
Postat av: Katta Kvack

Men åh, den är ju ljuvlig!

2010-08-10 @ 11:41:22
URL: http://kattakvack.se
Postat av: Nina

men går det inte att köpa sugarpaste. å så gör du stjärnor av det. sen sätter du fast det med lim. asså ätbartlim. det lär ju funka ? lr göra nått slags lim som man gör då man bygger pepparkakshus.. florsocker. bara lite i mitten av stjärnan. borde kunna sitta kvar.



sugarpaste kan man ju köpa lr göra eget. synd att ja inte har kvar av det ja hade i frysen. hade ju alla möjliga färger.. kanon å frysa in!

2010-08-10 @ 13:24:09
URL: http://deliciously.se/
Postat av: c - mama till oliver

Men gud människa. Du är ju livsfarlig. Det där lät sjukt gott!

2010-08-10 @ 18:12:13
URL: http://cblog.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0