Schack!


Igår hängde jag med Adrienne och Alexander. Adrienne trodde inte sina öron när jag sa att jag inte kunde spela schack, så hon gav mig en lektion =) Så himla söt, hon förklarade vad alla gubbarna var och hur man kunde flytta dem. Riktigt kul var det att spela och jag vann, jippie! Såg mörkt ut ett tag för mig, hon var ju tokduktig, 6 år gammal är hon. När vi hade spelat färdigt sa hon: "Kan du inte öva tills nästa gång på hur man flyttar alla gubbar så slipper jag förklara för dig hela tiden, och så kör vi en riktigt match då!" Haha, frågade ju henne hela tiden hur många steg jag kunde ta och åt vilket håll. Jag lovar dig Adrienne att jag ska öva och så spelar vi en riktig match nästa gång vi ses =)


Kommentarer
Postat av: Eleonor

haha vad gulligt =)

2009-09-03 @ 15:25:05
URL: http://beautifulsouth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0