Försäljningsingenjör

Har precis skickat iväg en ansökan till Nackademin. Hittade en KY- utbildning som jag kände tilltalade mig så mycket! Skickade iväg en ansökan direkt, och kommer jag in börjar jag plugga i augusti, vore så skönt att äntligen känna att man kommer någonstans. Har ju pluggat flera terminer på Stockholms Universitet men inte kännt att jag hittat något som passat mig riktigt. Och förra året pluggade jag matematik för att kunna söka in till Civilekonom linjen med matematik är inte min grej alls, så jäkla trist så det funkade inte riktigt. Så att ta hela den vägen igen känns jobbigt, så jag lägger det bakom mig och tar en ny väg istället.
Man pluggar iallafall tre terminer och blir försäljningsingenjör, mycket data, affärsjuridik, kommuniaktion, projektledning...ja sådant som känns intressant och nyttigt att kunna, plus att det är en utbildning som gör att man kan jobba på en hel del olika ställen, jag vill inte begränsa mig allt för mycket. Det ingå även praktik, vilket i 96% enligt dem själva leder till jobb. Och med sådan statistik känns det toppen, man vill ju få ett jobb ganska snabbt när man har lagt ner tid och utbildat sig. Håller alla tummar nu för att jag blir antagen!!! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0