The Kitchen




Nu har jag äntligen fotat köket i dagsljus, ser så himla mycket trevligare ut än på de dystra, mörka bilderna som jag la upp förut. Kaninlampan i fönstret och den nya radion. Den stora kotten kommer Italien, vi tog med den hem när vi var i Rom, den är ju så cool, det är en tallkotte, bra mycket större än våra små tallkottar här hemma i Sverige =) Den mindre av de två lyktorna står på bordet tillsammans med en liten hyacint. Lyktan passar verkligen perfekt i köket eftersom stolarna har svart dyna som taket och är korsade i ryggen precis som fönstrerna i lyktan. Gardiner fattas och en lampa. Har hittat en perfekt lampa, samma som vi kommer att ha i vardagsrummet (i grönt) fast i köket blir det i vitt. Gardiner har jag inge koll på, är inte så intressérad av det...får se om jag hittar något som passar bra. Helst vita dock, eller ljust cremerosa i något hårt, tjockt tyg. Och så lite ljus parkett på golvet till alltihopa =)

I den andra delen av köket, som fortfarande ser ut som fan, ska det bli en ny spis nu när som helst, med keramikhäll. En ny bänkskiva ska vi lägga också, i något mörkt träslag. Och så skulle jag vilja ha en liten serveringsvagn, skulle vara så fint. Men då gäller det att hitta en relativt liten sådan, ska kolla på Ikea. En liten tv tänkte vi ha i köket också, mysigt att kunna sitta där inne och kolla på nyheterna till frukosten. Väggtext på en av väggarna och lite konst målad av mig =) Ja, det är en hel del som ska fixas i köket!


Kommentarer
Postat av: Nina

jo då. ja lägger nog upp. på nån av bloggarna iaf.. men granen va inte skoj å handla. va inte mkt å välja på får ja väl säga. å dem som va finare kostade iaf 400 kr. något ja inte vill lägga på en gran som kommer att kastas. kanske kan fynda en plastgran på rean sen. som man kan ha till nästa år..

2009-12-20 @ 15:56:27
URL: http://modesida.blogg.se/
Postat av: Sofie

Åh va fint ni har det!! Tror redan jag kommenterat det en gång, men... Är det en bostadsrätt ni har? Tänkte på att ni ska köpa ny spis och lägga nytt golv. God jul, förresten! Känns inte som det är 3 dagar kvar, tycker jag..trots all snö. Och lycka till med tentan. :-)

2009-12-20 @ 22:16:08
URL: http://baglady.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0