Planerar


Sitter hemma och lyssnar på Elvis ljuva stämma som sjunger "Silent night" medan jag planerar för fullt inför julafton. Sitter och skriver ihop menyn samt inköpslistan. Vi har beslutat oss föra att stryka julmaten helt- skönt! Jag som är vegetarian är inte alls förtjust i vad julbordet har att njuda på, och även när jag åt kött förut så var julmat inget jag gillade. Så nästa vecka dukar vi upp här hemma med hemmagjort potatissallad, laxfilé, sallad och massa goda röror, samt bröd, vin och julmust. Till efterrät blir det mjölkchokladmousse varvad med vit chokladmousse tillsammans med en varm hallonsås och självklart massa gott julgodis =) Ska bli så mysigt och framför allt skönt att fira här hemma, mamma & Co kommer över runt kl ett och så äter vi tidigt, kollat kanske på Kalle (ingen är så intresserad av det...) och sedan lite julklappsöppning. Kvällen ska spenderas med min älskling och bara mysa, kolla på bra filmer, äta pepparkakor, dricka lite rosé...

Dagen efter åker vi till Karlstad för att hälsa på Fredriks mamma och där stannar vi hela helgen. Hade tänkt att ta en tur till Helsingfors också , hade varit sååå mysigt. Men båtarna är ju så klart proppfyllda runt nyår, alla hytter är i stort sett slut...så jag kanske tyvärr får hoppa över det och kanske lyckas klämma in någon liten kryssning runt februari, har det ju ganska glest i skolan ibland.

Nu ska jag hoppa in i duchen och åka upp till Vällingby och möta Fredrik som är på väg hem från jobbet, vi ska kolla lite på Åhlens och se om vi hittar något fint till hemmet att köpa för presentkortet. Skulle vilja köpa några fina skålar eller uppläggningsfat, vinglas och så har jag hittat en jättefin kista i rotting att ha nedanför sängen, ska spana in den. Lite plugg måste jag sedan klämma in (har en trist omtenta att göra på måndag...) och ikväll blir det mys med lite godis och film, "Flickan som lekte med elden" ska vi ÄNTLIGEN se!

Trevlig helg på er allihopa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0