Utgång i helgen...


I lördags blev det utgång för mig och Eleonor. Kvällen började med lite förfest på hennes balkong, solen tittade fram så det var riktigt härligt. Sedan gav vi oss iväg till stan mot Nivå 22. Men så fort vi kom in där så kände vi båda att vi bara ville därifrån. Helt plötsligt ser man det för vad det är: ett skabbigt litet ställe och jag tvivlar på att vi kommer dra dit igen. Efter Paris resan känns allt så platt och tråkigt här hemma i Stockholm. Vi drog vidare till Medusa och tack och lov kändes det lika bra som vanligt att vara där. Hade kul som vanligt, jag och Eleonor fick för oss att vi skulle lura i alla att vi var turister. Så vi började snacka engelska med alla och sa att vi var kusiner från München...självklart trodde alla på oss och började be oss säga massa ord på svenska och allt det där, haha, det roligaste var att höra vad dom sa om oss på svenska till varandra när dom trodde att vi inte förstod. Och ju fler drinkar vi fick i oss, ju svårare blev det att komma ihåg att hålla sig till engelskan. Några svenska ord råkade komma över våra läppar då och då men  vi en lögn om att min mamma var tysk och vi har varit i Stockholm många gånger...bla bla bla...haha, en kul kväll hade vi iaf! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0