Sjukskriven...


Har varit sjuk i snart en månad...Det hela började ju med hosta som jag trodde skulle gå över, gick till jobbet som vanligt tills de sa åt mig att jag inte lät ok och borde gå till läkaren. När jag väl kom dit sa han att det var i sista minuten i stort sätt, hade jag väntat längre hade jag fått lunginflammation. Jag fick diagnosen Bronkit och fick penicillin. Var hemma en vecka och gick sedan till jobbet igen. Men trots att jag hade ätit färdigt penicillin kuren fortsatte jag att hosta. I fredags kom jag till jobbet och hostade super mycket. Ringde till läkaren från jobbet och fick en tid direkt. Åkte dit och undersökningen visade att båda mina lungor fortfarande var inflammerade och att viruset hade blivit resistent mot penicillinet. Fick nytt recept och han sjukskrev mig en vecka.
Känns så himla trist att behöva vara hemma och missa pengar, plus att det känns lite läskigt när det gäller lungorna. Har jag otur kan det ta upp till 4 månader innan jag blir frisk. Jag hoppar verkligen att jag kan gå till jobbet på måndag.

Kommentarer
Postat av: Nina

ja satt å pilla på det här. är så uttråkad..

2008-07-22 @ 16:39:54
URL: http://modesida.blogg.se/
Postat av: CrimsonAnna

Ska hålla tummarna. Var sjukskriven en månad i vintras. Inte så skoj

2008-07-22 @ 17:36:14
URL: http://www.metalanna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0