Hemma idag


Idag är jag hemma från jobbet, ringde och sjukskrev mig för min hosta är inte mysig! Det började redan förra fredagen när jag var hemma hos Nina på middag och hela förra veckan gick jag till jobbet och hostade som bara den. För övrigt känner jag mig ju inte speciellt dålig med eftersom jag jobbar på dagis så är det inte okej att komma dit och hosta hela dagarna. Men samtidigt vill man ju inte vara hemma om man inte är riktitg sjuk, så är jag iallafall, det krävs feber och att jag mår riktigt dåligt för att jag ska känna att det är ok att vara hemma från jobbet. Men i fredags när jag hostade som värst sa min kollega till mig att jag kanske borde gå hem, med tanke på att det inte ser så bra ut, varken i föräldrarnas eller mina kollegors ögon, att gå runt och hosta. För det är en riktigt ordentlig hosta jag har åkt på...borde väl kanske gå till läkaren och få någon hostmedicin eller något, det har ju hållt i sig i 10 dagar nu och det blir inte bättre heller...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0