Vecka 22

Igår gick jag och magen in i v. 22. Just nu tycker jag att det går sååå sakta! Men samtidigt så har det gått så fort när jag tänker tillbaka på den dagen då vi fick plusset på stickan, då var jag bara i v. 5. Just nu längtar jag efter att känna mer rörelser i magen. Han gillar tydligen att sparka mot urinblåsan :) Känns som ett "litet pickande" mot blåsan och så känns det som om jag blir jättekissnödig, fast det är typ två droppar som kommer ut, haha :) Ibland känner jag även någonting vid revebenen, som att något vrids om där inne. Det är så himla svårt att förklara hur det känns. Men jag vill liksom få en ordentlig kick! :) Dock sa vår ultraljudsläkare att jag har moderkakan i framvägg och att det därför kunde dröja innan jag känner sparkar. När började ni känna sparkar?
 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Måste bara säga att det är så himla kul att följa med. När man själv varit där för inte så länge sedan så kan man 100% relatera. Min livmoder låg bak i ryggen så kände rätt sent. Eller, jag uppfattade som gaser i magen så kan ha visat sig tidigare men när de kom var det inte många lugna stunder. Jag var någonstans mellan 20-25 när typ magen studsade till rejält för första gången. Och ja.. efter det var det disko i magen.. ofta mellan 00-06 om morgnarna. Haha! ;-)

2013-06-20 @ 10:36:13
Postat av: Nina Bergquist

hmm.. med theo så var det samma vecka som bröllopet har ja för mig som ja kände. ja hajja dock inte att det var en spark. sen kom det mer å mer. minns dock inte vilken vecka ja va i då. veckan efter åkte vi utomlands å då växte magen galet mycket under den veckan och sparkarna kändes utanför magen. johan kände det för första gången då minns ja. :D

2013-06-22 @ 21:37:40
URL: http://deliciously.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0