Onsdag


Idag tog jag en liten ledig dag för att hänga lite med Tamara, plus för att förbereda mig mentalt för morgondagen...
Vi har varit i stan och shoppat lite, mötte även upp Eleonor i stan. Blev inte där så speciellt länge, ville bara ha tag i det jag var ute efter. Kom hem med rosa papperstallrikar, ljusrosa och ceriserosa serpentiner, rosa ballonger och jättesött bakplåtspapper. Köpte även lite annat som jag visar imorgon.

Så var det morgondagen...födelsedag imorgon som tyvärr inte blir direkt rolig att fira. Ska nämligen på farmors begravning imorgon =( Kan man ha mer otur att gå på begravning på sin egen födelsedag!?
Inte för att jag direkt bryr mig om min födelsedag i jämförelse med begravningen, men det är bara tråkigt.
Känns så jobbigt inför imorgon, har liksom lyckats så bra med att skjuta undan alla tankar tack vare galet mycket skolarbete...men nu har dagen kommit och det är nu det enda jag kan tänka på. Får nästan panik när jag ser framför mig hur vi ska stå där alla imorgon, bara ledsna ansikten, tårar, ont i hjärtat, och lilla farmor som är borta...Nej jag vill inte! Jag vill inte acceptera att hon är borta och fram tills idag har det på något sätt varit lätt att lägga lock på det hela och leva i något sorts egen fantasivärld där farmor fortfarande lever.
Men imorgon går det ju inte längre att låtsas, imorgon blir det verkligare än någonsin...


Kommentarer
Postat av: Nina

lust å rösta på mig? =)



http://modesida.blogg.se/2010/march/inskolning-dag-3.html



kraaaaaam

2010-03-31 @ 23:09:57
URL: http://modesida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0