All White...


Hittade det jag behövde idag. Det blev helvitt med tanke på att jag inte hittade den rätta duken till bordet. Ville så gärna fynda en helvit eller en i marina färger, men hyllorna är helt tomma i reahörnorna...Köpte iallafall vita tallrikar och assieter, ballonger, serpentiner och servetter...

Det får bli denna nyinköpta duk på bordet och så tänkte jag blanda upp de vita servetterna med de stjärnmönstrade. Blir nog nice =)

Har funderat fram och tillbaka på vad vi ska bjuda gästerna på när det gäller mat. Brukar alltid göra min specialare som är pasta med pesto och annat gott. Men nu börjar det kännas så uttjatat. Hade först tänkt att göra lasagne, men sedan började jag tänka på hur många vi har bjudit och hur krångligt det blir att stå och göra flera formar med lasagne. Så nu har vi bestämt oss för att bjuda på ris och kyckling i currysås med en god sallad till.
I tårtväg blir det en 2 våningstårta med hallonmousse och vaniljkräm täckt med vit chokladfrosting. Garnerat med färska hallon på en kritvit tårta. Skippar tyvärr den ljublåa/prickiga sötnosen jag bloggade om här om dagen.
Now it's all white =)


Kommentarer
Postat av: Nina

spännande. va har du planerat nu? =)

2010-08-11 @ 19:52:19
URL: http://deliciously.se
Postat av: Johanna

Fint, fint, fint!!! :-)

2010-08-12 @ 06:03:05
URL: http://passionforpoison.blogg.se/
Postat av: Nina

har du fullt upp idag? kalaset är på lör va?

2010-08-12 @ 13:59:26
URL: http://deliciously.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0