Broccolimos


För många kanske det här ser väldigt grönt och läskigt ut ;) Men det är vad jag åt till lunch igår. Kokade en potatis i småbitar tillsammans med 5 frysta broccolibuketter. Kokade tills det var mjukt. Tillsatte en liten skvätt mjölk, salt och peppar och mosade ihop det med vispen. Broccolin tillför inte bara roligare färg till moset utan även vitaminer och järn. Dessutom innehåller moset totalt mindre kolhydrater som potatisen står för (100 g potatis innehåller 16 g kolhydrater, broccoli innehåller bara 3,1 g). Skippade även smöret! Nästa gång ska jag prova att även koka med en morot också.


Kommentarer
Postat av: Eleonor i Nashville

Jag tycker det ser jattegott ut!!!! Och tacon med salladen sag god ut. Pa en kinesisk restaurangs kedja som vi har har som heter P.F Changs har nagot som heter Lettuce wraps (finns aven med tofu). Dom e asgoda. Jag har inte atit dom sen 2009, men mucho nico!

Dit ska jag ta dig nar du kommer hit =)

2011-08-11 @ 16:11:09
URL: http://eleonorsamerica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0