Sara Den Underbaras Ärtsås


Detta är verkligen himelskt gott för en ärtälskare som mig! Receptet ger 2,5 dl sås och är perfekt som pastasås, annars är den nog god till kyckling kan jag tänka mig.

Ingredienser:
1 msk smör
1 liten gul lök
2 dl ärtor
1,5 dl matlagningsgrädde
Basilika
Salt
Peppar
Vitt vin

Skala och finhacka den gula löken och stek den i en kastrull tillsammans med smöret. Tillsätt sedan ärtorna, grädde och ca 1/2 d dl hackad basilika, funkar även med fryst. men minska då till ca 2 msk Låt koka upp och ta sedan kastrullen från plattan och mixa till en slät sås. Salta, peppra och häll på en skvätt vitt vin, kan tänka mig att jag tog ca 2 msk. Smaka helt enkelt av vad du tycker är godast. Låt koka upp igen och sänk sedan värmen och låt sjuda några minuter. Färdigt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0