Hot Beans



Har precis gjort i ordning lite lunch och tänkte dela med mig av receptet. Som vegetarian är bönor en väldigt bra proteinkälla och dessutom är det väldigt billigt. Grytan räcker till ca 4 personer och kan serveras med precis vad man känner för; ris, pasta, bulgur, potatis...

Ingredienser:
1 gul löl
1 vitlöksklyfta
1 stor morot
1 grön paprika
1 burk krossade tomater
1 burk kidneybönor
2 msk tomatpuré
1 tsk Sambal Oelek
2 msk Sweet chilisås
1 tärning grönsaksbuljong
ca 1 dl vatten
svartpeppar
tacokrydda

Skala, skölj och hacka grönsakerna. Stek dem i olja eller smör i några minuter. Häll på tomaterna, tomatpuré, Sambal Oelek och chilisås. Rör om och tillsätt sedan vatten och buljong. Låt sjuda under lock tills grönsakerna är mjuka. Häll på bönorna och krydda efter smak. Jag använde tacokrydda som ger det hela väldigt god smak och så svartpeppar. Låt puttra i någon minut sedan är den färdig! Jag serverade min gryta med bulgur, gröna oliver,en liten klick färskost samt lite extra sweet chilisås.


Kommentarer
Postat av: Veronica Strandberg

Gaah vad det ser gott ut. Jättefin bild också. Skillad med kameran också. :)

2011-03-08 @ 02:02:29
URL: http://www.veronicastrandberg.se/blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0