Vila i frid


Igår begravdes min älskade farmor. Fint avsked, men bland det jobbigaste jag har varit med om. Man vill egentligen gråta i alla evighet, men man håller emot så gott det går och släpper igenom de som inte går att hålla in. I kyrkan sjöngs det "Don't Cry" (Guns ´n Roses) och "Tears In Heaven" (Eric Clapton), jättefina låtval, men jag störde mig så extremt på killarna som sjöng, de var inte de bästa, och det gjorde mig så ledsen, för farmor förtjänade det bästa! Det sas många fina ord om henne, och jag kom på mig själv med att sitta och tänka, "å tänk om farmor fick höra alla fina ord, varför är hon inte här?". Det har liksom inte sjunkit in än att hon är borta...
Jobbigt att se pappa ledsen, riktigt jobbigt, lilla pappa...ska bli så skönt att åka till Helsingfors nästa vecka och bara umgås med pappa och lyssna på Elvis och ta det lugnt =)

Fick väldigt många fina telefonsamtal igår och det värmde så otroligt mycket, tror aldrig att jag har pratat så mycket i telefeon någonsin under en hel dag! En massa gartulationer fick jag också, men det var väldigt svårt att sätta något värde på det, i jämförelse med begravningen så kändes det helt meningslöst att fylla år.
Men visst var det lite konstigt, just på min födelsedag, en Saara begravs och en Sara fyller år (jag är döpt efter farmor).

Vila i frid älskade farmor, jag saknar dig ♥


Kommentarer
Postat av: Lillemor

Usch vad jobbigt, blir riktigt ledsen när jag läser det. Kommer ihåg när min farmor försvann, jag var liten då och fick inte gå på begravningen så det känns som jag inte fick ta farväl och jag saknar fortfarande dom stunder vi hade. Hos henne fick vi smaka kaffe och äta gröna gele kulor och äta fläskpankaka. Såna stunder som man aldrig glömmer och håller varmt om hjärtat.

Det är såna stunder du får bära med dig i hjärtat forever.

Man får vara glad att man haft dom underbara människorn i sitt liv och försöka njuta fler såna stunder med dom som än finns i livet.

Stor kram!

2010-03-26 @ 09:25:29
URL: http://nicolesnitchy.blogg.se/
Postat av: Nina

kramar

2010-03-26 @ 13:22:04
URL: http://modesida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0