Hip Hop Abs


Igår provade jag Hip Hop Abs som är en dansträning med rörelser som fokuserar på magmusklerna. Instruktören Shaun T Reel är riktigt rolig att följa och att lyssna på, han pratar heeeela tiden :) Varje pass är 30 minuter och det är både uppvärmning och nedvarvning i programmert. Meningen är man ska göra rörelser som tränar magmusklerna utan att behöva göra situps. Jag har inget emot att göra situps och kan tänka mig att det skulle vara perfekt att göra ett par efter träningen. Jag kommer att göra disc 1 idag igen och imorgon går jag vidare med disc 2. Rörelserna är väldigt basic så det är absolut inga avancerade steg vilket gör det lämpligt för de flesta. Kände definitivt att det tog i magen så jag är väldigt nöjd med detta. Jag uppdaterar mer om denna träningsform när jag har provat på de andra programmen (det finns totalt 4 olika).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0