Wok


Gårdagens midadg blev en underbart god wok med kokosmjölk. Skulle helt seriöst kunna äta ihjäl mig av den här maträtten, brukar göra den ganska ofta för både jag och Fredrik är helt tokiga i den! Här kommer receptet:
 ♥ Valfri vit fiskfilé (jag tog sej) ♥ 1 gul lök ♥ 1 morot
♥ Wokgrönsaker ♥ Broccoli ♥ Saften av en halv citron eller en hel lime
♥ 1 burk kokosmjölk ♥ Kokosflingor ♥ Sweet chilisås ♥ Kryddor

Skala och hacka löken och moroten, jag gillar lite stora bitar! Stek i lite olja i några minuter. Skär filsken i bitar och stek med grönsakerna i ytterligare någon minut. Häll sedan på wokgrönsakerna och broccolin och stek alltihopa tills fisken börjar se färdig ut. Krydda ordentligt, jag brukar använda thailändsk rödcurry, vanlig gul curry, chilipulver, vitlökspulver och wok krydda. Strö öven över kokosflingor ca 1,5 msk eller efter smak. Jag brukar även ha i någa matskedar sweet chilisås men det är inte nödvändigt. Häll sist över kokosmjölken och citron/lime saften och låt det hela puttra tills båe fisken och grönsakerna är färdiga. Servera med kokt ris.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0