It's on again...


Yes, nu har jag beslutat mig för att en massa kilon måste bort!!! Startade i söndags och hittills har det gått bra!
Har tidigare använt mig av Viktväktarnas Points Plan, men helt plötsligt vill den inte funka. Dock är jag så insatt i programmet och har vid det här laget lärt mig exakt hur man kan äta. Så jag kör på utan den, men fortfarande på jakt efter en ny skiva. Vet inte om Viktväktarna fortfarande säljer den...men jag håller ögonen öppna.
Metoden är  att äta av allt men i små mängder. I veckorna råder totalt godis och skräpmatsförbud. På helgen kommer jag att unna mig något, men i lagom mängd! Har lärt mig att totalt förbud gör det bara svårare och leder oftast till att man misslyckas. Något jag även ska dra ner på är pasta och vitt bröd, ska försöka att hålla mig till att bara äta pasta
1 gång/vecka, vitt bröd ska bort helt!
Motion behöver man ju också och jag ska som vanligt satsa på powerwalks. Tycker att det funkar så himla bra, man bestämmer själv vilken tid och ur länge man ska gå. Det ultimata vore att hinna med en promenad på morgonnen innan frukost och en på eftermiddagen innan middag. Men att samtidigt hinna med skola och jobb kan ju göra att träningen blir lidande ibland. Men jag ska helt enkelt göra det bästa utav situationen =)

Kommentarer
Postat av: Nina

å lägg upp recept å sånt.. skit najs ju.. du vet hur ja känner mej - ja som står still.. synd att du inte bor i närheten. då skulle ja kunnat haka på dej på powerwalks å så..

2009-08-13 @ 14:35:15
URL: http://modesida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0