Inställd resa

Det blir ingen resa för oss idag! Lilla Jolie fick feber igår och jag avbokade resan direkt, tar inga chanser, kul att sitta i Helsingfors med en bebis som kanske behöver akut vård. Och även om det kanske inte skulle bli så illa så känns det fel att resa bort med henne när hon inte är ok. Under dagen var hon i stort sett sig själv, lite extra gnällig och mammig bara, men sedan på kvällen när febern steg lite till (hon hade 38,7) så var hon så ynklig och inte alls den glada Jolie vi är vana vid. Hon hade ont i kroppen, gick inte alls att byta blöja eller ta på pyjamas utan att hon blev jätteledsen :( Natten var inte alls rolig. Jag och la mig med henne i sängen runt halv tolv och hon somnade direkt, men vaknade sedan hela tiden, gnällde och gnydde, snurrade runt och kunde inte alls komma till ro. Vid två orkade jag inte mer (jag har också lyckats bli sjuk med ont i halsen, snorig och ont i huvudet....) utan kände att jag måste få sova några timmar. Gick upp till Fredrik (som sov på soffan eftersom jag hade Jolie i sängen) och han tog över. Vaknade halv sju och smög ut i vardagsrummet. Fredrik hade nattat henne i vagnen och hon sov så sött. Med tydligen har hon sovit lika oroligt hela natten, utan att jag har hört det, så Fredrik har inte heller sovit. Idag är han hemma med oss, så skönt! Winston är på förskolan och vi ska försöka sova lite i omgångar för att ta igen sömnen. Jolie verkar må toppen idag och är glad och feberfri, hoppas det inte kommer tillbaka ikväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0