Två sjuka skatter

Sitter ner med en kopp kaffe och andas ut lite medan båda barnen sover! Det har varit en ganska crazy morgon...Är hemma själv med båda barnen som inte är riktigt hundra. Winston har haft feber med hosta och snor som rinner, men är nu lite bättre. Bara hostan som är kvar. Jolie är lite snorig men är annars som vanligt. Vaknade natten till söndag av att Fredrik hade varit uppe och matat henne och sa att hon var täppt i näsan. Asså vilken ångest! Har ju bara gått och väntat på att Winston skulle bli sjuk i samband med förskolestarten och i fredags kom det, på kvällen blev han hängig och snoret började rinna. Min största rädsla har ju varit att Jolie ska bli sjuk (därför var vi inne på ibörjan att vi eventuellt skulle skjuta på förskolestarten till september, men nu blev det ju inte så) när hon är så liten, så jag började ju störtgrina där på natten och tänkte att du blir det ett besök på akuten...satt uppe med henne till kl 6 på morgonen och lät henne sova i min famn medan jag tittade på "Cinderella". Sedan kom Fredrik upp och var med henne fram till kl 8 så att jag fick sova. Hon blev aldrig värre under dagen igår, utan det funkade bra att sprya näsan med renässans och hon kunde äta och sova utan problem. Inatt har jag sovit med henne i babynestet i vår säng. Skönt att kunna titta till henne än när hon ligger själv i vaggan. Idag är det samma, ibland blir hon lite snorig och då sprayar jag bara och så lättar det. Hoppas verkligen att hon inte blir värre...Winston kan förhoppningsvis gå till förskolan på torsdag. Så synd att det blev ett långt avbrott nu när det gick så bra i fredags på förskolan. Han grät när jag lämnade honom men sedan när jag hämtade så fick jag höra att det hade gått över jättefort och att han hade varit glad resten av dagen och sovit och ätit bra. Får se hur det går när han kommer tillbaka igen. Nu hör jag en liten Jolie som knorrar ute i vagnen, så jag antar att hon vaknar strax och vill ha mat :)

Kommentarer
Postat av: Eleonor Walston

Ah nej jobbigt med tva sjuka barn. Man blir sa himla nojig nar bebisar blir sjuka.. Forhoppningsvis gar det over snabbt!!

Jag hade en installd playdate med Anna i fredags for hela hennes familj var sjuk for Eleanor borjade forskola 2ggr i veckan. Sa vi sags igar istallet och dom var inte helt hundra. Felix hostade och Anna snot sig hela tiden. Da blev jag sa javla sur. Vi har redan varit sjuka 3 ggr den har sommaren och jag som ar gravid kan inte halla pa och ta medicin. Ibland orkar man inte med manniskor.

2015-09-01 @ 20:07:15
URL: http://nashvillemama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0